Aksial gammatætning - GAMMA 02




Betegnelse Produkt
navn
Anvendelse Materiale Profiler Standard Hårdhed
Shore A
Tryk - (max) bar Temperatur °C Glide hastighed
(max. m/sek)
Mål Pris Pressure
Rating
Rotary
Speed
pH
Range
Dimensioner 
Aksial gammatætning - GAMMA 02 NBR
FPM
12

Aksial gammatætninger er aksialtætninger, der består af 2 dele, en coatet metalring og et støbt vulkaniseret elastomer tætningselement. Da aksial gammatætningen roterer, virker den både som en tætning og en slyngring, der afleder udefrakommende væsker eller materialer fra tætningsfladen.

PROFIL
                                                     

PRODUKTFORDELE
• Tætner mod fedt, smuds, støv og vand
• Ingen dyr nedetid på maskiner, da reparationer reduceres til et minimum
• Billig reparation
• God i kombination med olietætningsringe
• God dynamisk tætning
• Simpel montering
• Metalringen beskytter elastomer tætningselementet mod beskadigelse

ANVENDELSE
Aksial gammatætninger anvendes til flere forskellige formål. De er særligt velegnede i tilfælde, hvor det er kritisk, hvis vand eller andre forurenende stoffer trænger ind, eksempelvis maritimt udstyr eller jordarbejdsmaskiner. De anvendes ofte i kombination med olietætningsringe.
 
• Industrielle gearkasser
• Pumper
• Transmissioner
• Entreprenørmateriel
• Elmotorer
• Skrueaksler
• Osv.

Aksial gammatætningen – Gamma RE1 fungerer også som en labyrinttætning. For at opnå dette skal overfladen have et spor, hvori metalringen, der rager ud, kan placeres. Dette giver en ekstra beskyttelse takket være labyrinten i husets spor, og det anvendes, hvor der stilles meget høje krav.

DRIFTSBETINGELSER
Aksial gammatætninger danner en centrifugalvirkning, som understøtter den gode tætningsfunktion. Alt støv, smuds og vandsprøjt udefra afledes stort set. Endvidere skal en del tekniske krav overholdes for at sikre en god tætningsvirkning og en lang levetid.


TILGÆNGELIGHED
Carsten Holm A/S leverer i mange størrelser – kontakt os, så finder vi den mest økonomiske løsning for dig.

MONTERING
Aksial gammatætningen er nem at montere. Man skal smøre elastomer tætningsdelen før montering for at forbedre den dynamisk friktionskoefficient og derved sikre en lang levetid. Dette forhindrer også vedhæftning efter en længere stilstandsperiode.